Moffa

Kom nyss på en sak...
Idag är det 14 år sedan morfar dog.
Helt sinnes hur fort tiden egentligen går.
Kollade på bilder från hur han såg ut innan
han blev sjuk, går inte att känna igen alls.
För hur liten jag än var då han levde sin
sista tid så minns jag så mycket, många detaljer
som påminner mej lite då och då.
ALS är en grym sjukdom som bryter ner en in minsta detalj.
Nerverna försvinner, likaså musklerna och sen blir
man förlamad och man kan inte prata. Sen dör man för att
andningsförmågan lägger av. Inget kan bota denna sjukdom.

Men jag har ändå roliga minnen från dessa jobbiga stunder då
man hälsade på honom där på sjukhemmet.
Hur jag matade honom med choklad från den röda Aladdinasken
och sen sån där annat godis i påse med massa olika sorter, tex
marsipan, daim, lakrits & toffe. Han älskade dom med marsipan :)
Och när jag fikade med dom som jobbade där, satt och ljög ihop
historier om att jag bodde på ekorrvägen och en annat massa strunt.
Tider som gick över i en tid utan lilla moffa, rest in peace <3

20/1 1996



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0