King Kong

Jo men dags att upp lite då.
Idag blev det julklappshandling med mami & Emilia.
My hoe Moa kom även hon och joinade oss sen.
Köpte några klappar till Anton & en till mej.
Jag & Moa slog till på varsinn klocka, mhmm fint.
Så jag är sååå stolt över mitt köp, var den sista så va tvungen.
Får väl slänga upp en bild på den imorgon, lovade ju faktiskt
massa bilder då jag fick kameran men ikke har det blivit så.
Jag är rätt dölig på det.

Nu ikväll har jag varit ett par timmar hos Elle, fikat o så.
Glodde på tv med en fin kissunge sovandes i nacken/ryggen.
Det var mycket mysigt, var nästan så jag tog med mej henne hem.
Längtar tills Anton flyttar, åååhh ge mej minst ett halvår framåt.
Hoppas hoppas det inte tar hur lång tid som helst att få en vettig lägenhet,
vilket det tyvärr gör här i den hära skitstan. Suck.
Men när det väl händer blir det Ikea Ikea Ikea!
Och ni som tror att jag aldrig kommer palla att laga mat, städa, tvätta
osv. har heeeelt fel. Laga mat? Det gör jag nästan varje dag iallafall,
och det jobbiga med det är inte att laga det, utan att komma på vad.
Städa? Det gör jag också i stort sett varje dag, can't handle a dirty källare!
Och med åren har jag blivit en liten städnarkoman.
Tvätta? Jo, dit har jag tyvärr inte kommit än. Men det största problemet
där är väl själva sortingen, är ju typ färgblind och förståndshandikappad.
Dessutom så har jag ju en till som hjälper till. Klart jag klarar det.
Och dom som tror att jag är en slösare, jag får ju passa på nu innan
man måste börja spara och tänka igenom vad man handlar.
I hemlighet så brukar jag faktiskt kartlägga mina kommande köp,
för en gång för längesen så köpte jag faktiskt en kassabok och
förde anteckningar över allt jag köpte. Gör det lite smått även nu.

Snälla säg att jag låter vettigt vuxen och kan klarat!?
Har hört i tio års tid "att jag kommer flytta hemifrån när jag är 30".
Fast jag tänker inte flytta hemifrån "påriktigt" förrän jag har ett jobb.
Flyttar liksom med Anton så han inte behöver va ensam :D gratis sällskap.
Låter väl också ganska förståndigt.

Det här inlägget tillägnar jag nog mina systrar som ett intygande på att
jag också snart är vuxen. Det går fort hörrni, snart åker vi rullstol tillsammans.
Och varför jag ville intyga det? Ingen aning, eller jo. Har alltid avundats på
att ni varit vuxna före mej och vuxit ifrån mej. Skaffat eget, pojkvänner hit och dit,
blivit glad över att fått jobb, firmafester, lön, inflyttningsfester mm. Och bara sådär så kom
jag på när Karro hade den där katten som bodde inne på toan.. HAHA.
Så jävla konstigt. Men gamla minnen är dom bästa. Eller som då när alla
lämna mej ute och åkte iväg, fick gå in till grannen för att jag va så lessen
och inte fattar vart alla tagit vägen. Schyyysst familj.
Nee, nu ska jag inte sitta här och dra upp alla roliga minnen man har
från den gamla tiden i goa malmslätt. Men det är ofta jag tänker
tillbaks och skrattar högt. Och nu ska jag sova. Kanske till och med
skriva i min nya dagbok, ajjemen. Skriva ner gamla minnen så jag
inte blir dement imorrn och glömmer allt. Då är det bra att ha skrivit ner det.

P u s s


Min nya fräscha bok, facebook.


Kommentarer
Postat av: största (..hmm äldsta) systern ;)

hahaha... alldeles för mycke vuxenpoäng i ett å samma inlägg! Å katten på toan..? de har ja glömt.. men ja e ju lastgammal oxå!

2010-12-10 @ 21:36:20
URL: http://karroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0