Give me some food

Tjaa muppets.
Sitter just nu i skolan och lyssnar på julmusik med småvännerna.
Alla persienner i redaktionen är nerdragna så vi slipper påminnas
om att det är fullkomlig snöstorm ute, fint men kallt.
Snön bara yr därute, så försöker hålla mej inne så mycket det går.
Synd att man ska ut till landet ikväll, får väl se om man kommer till skolan imorn.
Kanske drar i diket, skapligt kassa vägar därute.
Tur att man ska hem till mamma imorn, åhh längtar.
Och då ska jag banne mej laga till lite pastasås & spagge :D
Som jag gått och längtat efter det, herregud.

I helgen som var blev det ju ännu en krogrunda,
fick sällskap av en snorfull tomte, Slash & Jigsaw.
Så det var trevligt, om man bortser från att jag
och moa vandrade runt i Lambohov i 1½ timma på morgonkvisten.
Fick sån jäkla tåskav av min Matsumoto så vandrade en del
på strumprona, lustigt nog så blev jag inte sjuk.

Nu ska här fortsättas med vårt stora projekt, kan ju inte
hänga på blogg.se på arbetsstid (;

Btw Sara, här haru receptet på den ultimata & enklastade pastasåen

1 paprika
1 lök
1 pkt bacon
3½ dl creme fraiche

Firra med baconen först sen i med löken,
dra i paprikan och sen creme fraichen,
kör i lite mjölk om såsen är för tjock,
krydda lite hur du vill. Jag använder paprikakrydda,
salladskrydda och svartpeppar. Huuuuur gott som helst.
Och använd vanlig creme fraiche, blir för "surt" med lättis.

Kanske ska börja med en matblogg istället nu när jag har
en superduperkamera att fota med, höhö.
Och strax ska jag ner och käka lasagne al forno.
Gillar skarpt att skolan fixat ny mat till oss elever, good shit.

P u s s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0